ID: 14887
Saab 900 Cabrio 2.0 Turbo 16 (bj 1991)
€12.900,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Midden jaren tachtig bedacht de Amerikaanse importeur van Saab dat het wel erg aantrekkelijk zou zijn wanneer men in met name de zonnige staten van de USA een cabriolet versie van de aldaar succesvolle 900...
Saab 900 Cabrio 2.0 Turbo 16
Algemene gegevens
Tellerstand: 152.000 km
Carrosserievorm: Cabriolet
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 1991
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Zwart
Interieurkleur: Beige
Bekleding: Leder
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.985 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 121 kW (165 PK)
Wielbasis: 252 cm
Ledig gewicht: 1.321 kg
Functionaliteit
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
Midden jaren tachtig bedacht de Amerikaanse importeur van Saab dat het wel erg aantrekkelijk zou zijn wanneer men in met name de zonnige staten van de USA een cabriolet versie van de aldaar succesvolle 900 kon aanbieden. In Zweden had men dat niet echt tot prioriteit bestempeld. Begrijpelijk.
En zo geschiede. Er werden gesloten 900 versie's naar Valmet (bekende producent in de industrie die bijv. voor Porsche de Boxster bouwde) in Finland verscheept alwaar men er een cabriolet van maakte. Uiteraard voorzien van de noodzakelijke verstevigingen en andere deuren om de forse dorpels te omsluiten. Dit productieproces maakte dat het kostbaar om een 900 cabriolet te bouwen. Mede als gevolg hiervan en de hoge belastingen was de catalogusprijs van een 900 cabriolet in Nederland destijds al rond de fl.100.000,- Bijna tweemaal de prijs van een gesloten 900. Daar kon je in die tijd ook een appartement van kopen dus de auto is in Nederland een zeldzame verschijning geweest. Het model is door de jaren heen steeds meer waardering gaan oogsten, en omdat er weinig alternatieven zijn tegenwoordig een gezochte auto. Immers welke cabriolet biedt naast het plezier ervan ook zoveel praktische ruimte en veiligheid? Inmiddels zijn ze altijd 20 jaar oud dus wordt het steeds lastiger een mooi en weinig gebruikt exemplaar te vinden. Ze zijn ook weer niet voldoende waard geweest om ze echt goed te restaureren dus zoek ik naar mooie en goed verzorgde exemplaren. Waarvan hier een voorbeeld. Zie voor een uitgebreide beschrijving en meer dan 100 foto's onze website witmerodijk.nl of u gebruikt de volgende link; http:/ /witmerodijk.nl/te-koop/saab-900-turbo-cabriolet-1991/1049
-
Saab 900 Cabrio 2.0 Turbo 16
Algemene gegevens
Tellerstand: 152.000 km
Carrosserievorm: Cabriolet
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 1991
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Zwart
Interieurkleur: Beige
Bekleding: Leder
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.985 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 121 kW (165 PK)
Wielbasis: 252 cm
Ledig gewicht: 1.321 kg
Functionaliteit
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
- Lederen bekleding
Midden jaren tachtig bedacht de Amerikaanse importeur van Saab dat het wel erg aantrekkelijk zou zijn wanneer men in met name de zonnige staten van de USA een cabriolet versie van de aldaar succesvolle 900 kon aanbieden. In Zweden had men dat niet echt tot prioriteit bestempeld. Begrijpelijk.
En zo geschiede. Er werden gesloten 900 versie's naar Valmet (bekende producent in de industrie die bijv. voor Porsche de Boxster bouwde) in Finland verscheept alwaar men er een cabriolet van maakte. Uiteraard voorzien van de noodzakelijke verstevigingen en andere deuren om de forse dorpels te omsluiten. Dit productieproces maakte dat het kostbaar om een 900 cabriolet te bouwen. Mede als gevolg hiervan en de hoge belastingen was de catalogusprijs van een 900 cabriolet in Nederland destijds al rond de fl.100.000,- Bijna tweemaal de prijs van een gesloten 900. Daar kon je in die tijd ook een appartement van kopen dus de auto is in Nederland een zeldzame verschijning geweest. Het model is door de jaren heen steeds meer waardering gaan oogsten, en omdat er weinig alternatieven zijn tegenwoordig een gezochte auto. Immers welke cabriolet biedt naast het plezier ervan ook zoveel praktische ruimte en veiligheid? Inmiddels zijn ze altijd 20 jaar oud dus wordt het steeds lastiger een mooi en weinig gebruikt exemplaar te vinden. Ze zijn ook weer niet voldoende waard geweest om ze echt goed te restaureren dus zoek ik naar mooie en goed verzorgde exemplaren. Waarvan hier een voorbeeld. Zie voor een uitgebreide beschrijving en meer dan 100 foto's onze website witmerodijk.nl of u gebruikt de volgende link; http:/ /witmerodijk.nl/te-koop/saab-900-turbo-cabriolet-1991/1049
-