ID: 14859
Groepsleerkracht - Islamitische basisschool
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Een Nederlandse school op Islamitische grondslag die open staat voor alle kinderen, ongeacht hun sociale, politieke en religieuze achtergrond.
Functiebeschrijving
Groepsleerkracht - Islamitische basisschool
Taken en verantwoordelijkheden
Wij zijn een nieuwe Nederlandse school op Islamitische grondslag
- *
Onze scholen:
De alif (???) is de eerste letter van het Arabisch alfabet. Maar ook van het Fenicische, Hebreeuwse, Griekse en Latijnse alfabet. Daarom heet het ook alfa bet. De Grieken zeggen alfa beta.
De Joden zegen alef bet. De Arabieren zeggen alif be.
De Feniciërs, de Latijnen, de Grieken, de Hebreeërs en de Arabieren, hebben dus allemaal de Alif/Aleph als eerste letter van hun alfabet.
Door zijn vorm is de Alif het cijfer 1. Het symboliseert daarmee ook het wezen van God eenheid en met de Alif begint Zijn Naam: Allah. Maar met de Alif beginnen ook het alfabet en begint de naam van de eerste mens: Adam.
Wij zijn een Nederlandse school op Islamitische grondslag die open staat voor alle kinderen, ongeacht hun sociale, politieke en religieuze achtergrond.
Wij zien elk kind als uniek schepsel van Allah. Daarmee is ieder kind bijzonder en vraagt om een eigen en persoonlijke benadering. Het is vanuit deze gedachte dat we trachten het onderwijs zoveel mogelijk aan te laten sluiten bij de mogelijkheden en de ontwikkeling van het kind.
Groepsleerkracht LA
De stichting Islamtisch Onderwijs Noord-Hooland zoekt collega's voor de scholen IBS Elif Heemskerk en IBS Elif Hoorn.
1. Onderwijs en leerlingbegeleiding. bereidt de dagelijkse onderwijsactiviteiten voor;
geeft les aan en begeleidt leerlingen;
hanteert verschillende didactische werkvormen en leeractiviteiten, aansluitend op de leer- en opvoedingsdoelen van de school;
creëert een pedagogisch klimaat waarin alle leerlingen zich veilig en gewaardeerd voelen;
stimuleert en begeleidt sociale vaardigheden bij leerlingen met verschillende sociaal-culturele
achtergronden;
structureert en coördineert activiteiten van de leerlingen, organiseert en plant activiteiten in homogene
en heterogene groepen, inclusief subgroepen;
kijkt onderwijsactiviteiten van leerlingen na en corrigeert;
registreert en evalueert ontwikkelings- en leerprocessen van leerlingen en stelt op basis daarvan
handelingsplannen op;
signaleert (sociaal) pedagogische problemen bij leerlingen en stelt een diagnose;
begeleidt individuele leerlingen aan de hand van handelingsplannen;
coördineert de leerlingenzorg voor de eigen groep;
begeleidt leerlingen op basis van het zorgplan;
bespreekt probleemleerlingen met de seniorleraar of intern begeleider en/of de directeur;
begeleidt de lerarenondersteuner, onderwijsassistent en/of stagiaires in de eigen les/groep;
bespreekt de voortgang en de ontwikkeling van leerlingen met ouders/verzorgers;
houdt het leerlingdossier bij;
geeft voorlichting aan ouders/groepen ouders en verzorgers over de situatie van het kind in het kader
van het bevorderen van hun deskundigheid;
neemt deel aan teamvergaderingen;
2. Bijdrage onderwijsvoorbereiding en -ontwikkeling. draagt bij aan de formulering van leer- en
opvoedingsdoelen van de school, in onderlingesamenhang en voor één of meerdere leerjaren;
vertaalt ontwikkelingen op terreinen als maatschappij en cultuur, natuur en techniek, gezondheid en
milieu, politiek en levensbeschouwing naar didactische werkvormen en leeractiviteiten; doet voorstellen
voor nieuwe lesmethoden en programma's;
zet mede, in teamverband, de pedagogische koers uit, voert hierover overleg met betrokkenen en
verwerkt de koers in didactische werkvormen en leeractiviteiten.
3. Professionalisering. houdt de voor het beroep vereiste bekwaamheden op peil en breidt deze zo
nodig uit;
neemt deel aan scholings- en ontwikkelingsactiviteiten en o.a. collegiale consultatie;
houdt zich op de hoogte van de ontwikkelingen op het vakgebied, bestudeert relevante vakliteratuur.
Kennis en vaardigheden
theoretische en praktische vakinhoudelijke, didactische en pedagogische kennis en vaardigheden;
kennis van de leerstof;
inzicht in de taak, organisatie en werkwijze van de eigen school;
inzicht in en kennis van de organisatie en de mogelijkheden van hulpverlening(sinstanties);
invoelingsvermogen en sociale vaardigheden;
vaardigheid in het overdragen van kennis en vaardigheden;
communicatieve vaardigheden.
Werk- en denkniveau
HBO werk- en denkniveau.
Contacten
met leerlingen om de leerstof te bespreken en uit te leggen en resultaten c.q. problemen te bespreken;
met ouders/verzorgers om de voortgang en ontwikkeling van de leerlingen te bespreken;
met de ouderraad over ontwikkelingen om deze toe te lichten;
met de directie over de begeleiding van de lerarenondersteuner en/of onderwijsassistent om tot nadere
afspraken te komen;
met collega (senior) leraren over de eigen werkzaamheden in de vorm van collegiale
besprekingen/consultatie.
Functie-eisen
Onze nieuwe collega heeft:
Een afgeronde PABO-opleiding;
Affiniteit met het Islamitisch onderwijs;
Goede contactuele en communicatieve vaardigheden;
Een positief-kritische houding naar zichzelf en naar anderen;
Flexibiliteit, daadkracht, enthousiasme en leergierigheid;
Een professionele houding, is planmatig en resultaatgericht;
Ervaring met GIP en ADI model is een pré
Natuurlijk gezag, is pedagogisch sterk en consequent naar leerlingen;
De vaardigheden om een klas,bestaande uit losse individuen tot een groep
te vormen
Een positieve houding naar het kind
Arbeidsvoorwaarden
Geboden wordt
Wij bieden
ruimte voor eigen ontwikkeling en inbreng;
mogelijkheid tot groeien in deze functie;
mogelijkheid tot scholing;
Salaris conform CAO PO