ID: 55986
Advertentie ID: #55986 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Omschrijving
Te koop een glazen koffiezet apparaat uit de jaren 50.
Tja, de één noemt het een perculator, de ander noemt het een syphon en weer een ander noemt het een cona.
Een verzamelaar of koffiefiel zal het wel weten, wie het weet mag het zeggen.
Op het glas staat Saal glas, feuer fest 3/4 liter.
Ook zit er een extra glas/stolp bij waar Original Santos op staat die er volgens mij niet bij hoort.
De Saal glas set bestaat uit een electrische warmhoud bak, een koffie bak/stolp en 2 glazen kannetjes.
Mijn tante zette met de feestdagen hier altijd koffie in, leuk om te zien hoe dit tot stand komt, en dan genieten van de geur en van een super lekker bakkie.
En zo werkt het:
Het kannetje vul je met water, de grote glazen bak/stolp met ingebouwde filter zet je daar in en doe er een paar lepels grof gemalen koffie in.
Zodra je de warmhoudbak aanzet zal het water heet worden en uitzetten waardoor het water door het stolppijpje naar boven zal worden gestuwd.
Zodra al het water in de stolp is haal je de stekker uit het stopcontact zodat het kannetje weer iets afkoelt, zo onstaat er een onderdruk, die onderdruk zuigt de koffie uit de bovenste stolp terug in het kannetje, en de prut blijft achter in de stolp.
Leuk om dit eens te zien én te drinken want er komt heerlijke koffie uit.
Een wereldprijs hoeft echt niet, doe gewoon een leuk bod boven € 50,-
Géén verzending!
Ophalen in Beerta, kan ook op zondag.
Tja, de één noemt het een perculator, de ander noemt het een syphon en weer een ander noemt het een cona.
Een verzamelaar of koffiefiel zal het wel weten, wie het weet mag het zeggen.
Op het glas staat Saal glas, feuer fest 3/4 liter.
Ook zit er een extra glas/stolp bij waar Original Santos op staat die er volgens mij niet bij hoort.
De Saal glas set bestaat uit een electrische warmhoud bak, een koffie bak/stolp en 2 glazen kannetjes.
Mijn tante zette met de feestdagen hier altijd koffie in, leuk om te zien hoe dit tot stand komt, en dan genieten van de geur en van een super lekker bakkie.
En zo werkt het:
Het kannetje vul je met water, de grote glazen bak/stolp met ingebouwde filter zet je daar in en doe er een paar lepels grof gemalen koffie in.
Zodra je de warmhoudbak aanzet zal het water heet worden en uitzetten waardoor het water door het stolppijpje naar boven zal worden gestuwd.
Zodra al het water in de stolp is haal je de stekker uit het stopcontact zodat het kannetje weer iets afkoelt, zo onstaat er een onderdruk, die onderdruk zuigt de koffie uit de bovenste stolp terug in het kannetje, en de prut blijft achter in de stolp.
Leuk om dit eens te zien én te drinken want er komt heerlijke koffie uit.
Een wereldprijs hoeft echt niet, doe gewoon een leuk bod boven € 50,-
Géén verzending!
Ophalen in Beerta, kan ook op zondag.